Contaminació atmosfèrica Nova eina per consultar i descarregar les dades de qualitat de l’aire

Ja està disponible una nova eina per consultar i descarregar les dades d’immissió proporcionades per la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica (XVPCA) de manera senzilla.

Aquesta nova eina permet visualitzar la informació desitjada filtrant per nom d’estació, contaminant i període, i després descarregar-la en format CSV. Estan disponibles les dades horàries dels contaminants mesurats als punts de mesurament automàtics de la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica des de l’any 1991 fins al dia anterior a l’actual. Aquesta informació s’actualitza diàriament. És molt important tenir en compte que les dades estant validades definitivament fins el 31 de desembre de 2018.

Per descarregar-vos les dades podeu utilitzar el cercador o anar a l’enllaç de Dades Obertes. Des d’aquella pàgina podeu fer filtres més complexes i consultar la descripció dels camps de la taula des de l’apartat “Columnes en aquest conjunt de dades”.

Font: Generalitat de Catalunya