Catalunya adreça als turistes la campanya ‘Together for water’ per incentivar l’estalvi d’aigua durant la seva estada

Catalunya ha presentat una campanya per a incentivar l’estalvi d’aigua adreçada als turistes, amb motiu de la celebració d’un taller destinat a presentar les campanyes de comunicació per a la conscienciació sobre l’estalvi d’aigua i la reutilització als establiments turístics, que ha comptat amb la participació de prop de 40 representants del sector. Aquesta iniciativa, liderada per l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), l’Eurecat i el Catalan Water Partnership (CWP) s’emmarca dins de les accions previstes en el projecte europeu Life Wat’Savereuse, que està coordinat per l’Euroregió Pirineus Mediterrània i que també compta amb la participació de les Illes Balears i Occitània. Aquesta iniciativa, que es va iniciar en el 2020 i conclou el 2023, treballa al voltant de dos objectius: incentivar el consum responsable entre els turistes i potenciar l’ús de l’aigua regenerada en establiments hotelers i per a usos municipals en localitats amb una alta afluència de turistes.

La campanya, amb el nom de Together for Water, està disponible en quatre idiomes (català, castellà, anglès i francès), és molt visual i ofereix missatges directes per a incentivar l’estalvi d’aigua entre els turistes, tot explicant la realitat hídrica de Catalunya, amb rius mediterranis que tenen un cabal escàs i insuficient, la disponibilitat d’aigua de Barcelona (que és 26 vegades inferior a la d’altres grans ciutats com París i fins a 300 més baixa que a Viena) i amb embassaments que plens tenen només la garantia d’un any.

Aquesta campanya es podrà trobar en establiments hotelers i es podrà consultar a través d’un codi QR, així com en oficines de turisme en diversos municipis catalans. També s’ha ofert als establiments hotelers de poder imprimir materials de la campanya per a situar-los a les habitacions, com petits cartells, caixes per guardar el raspall de dents, informació per situar a les cisternes dels vàters, entre d’altres.

 

Tríptic campanya

Més informació

Publica un comentari