Aprenentatges d’episodis extrems: sequera i inundacions

4a jornada del Campus Aigua de la UdG i Càtedra ATL.

Les comarques gironines es troben cada vegada més exposades a la variabilitat i intensificació dels fenòmens hidrològics extrems. Episodis recents de sequera prolongada, seguits de pluges torrencials, evidencien la vulnerabilitat dels sistemes hídrics i la necessitat d’una gestió més integrada, flexible i basada en el coneixement. Aquesta dualitat —manca d’aigua i excés sobtat— planteja nous reptes per als territoris, les infraestructures i la governança de l’aigua. En aquest context, la jornada posarà el focus en els aprenentatges derivats d’aquests episodis extrems, combinant visió estratègica i experiències aplicades. S’hi abordaran qüestions clau com la resiliència dels sistemes d’abastament, les projeccions climàtiques a llarg termini, i casos concrets de recerca i gestió al territori —des del sistema Darnius-Boadella fins al Baix Ter— així com el paper de les aigües subterrànies i la regeneració en escenaris de sequera. Tot plegat amb l’objectiu de generar coneixement útil per anticipar riscos, millorar la presa de decisions i enfortir la capacitat d’adaptació.

Des del Campus Aigua de la Universitat de Girona i la Càtedra ATL organitzen aquesta jornada per oferir un espai pràctic i proper que ajudi els municipis i gestors locals a fer-hi front. La trobada vol apropar l’expertesa dels grups de recerca a la realitat del territori i afavorir noves col·laboracions per donar resposta, conjuntament, als reptes actuals en matèria d’aigua.

Aquesta jornada s’adreça a administracions, empreses, entitats sense afany de lucre i altres tipus d’entitats i persones que es volen informar i/o implicar-se en l’adaptació al canvi climàtic.

 

Inscripcions

Data

20|05|26

Hora

9:00 - 14:00

Localització

AUDITORI JOSEP IRLA DE GIRONA

Categoría

Publica un comentari