
Els reptes de comunicar la sostenibilitat alimentària
09 març 2023
Comunicar la sostenibilitat alimentària és el títol del nou dossier monogràfic que acaba de sortir publicat, en el marc de la col·lecció Alimentació i Comunicació, un projecte editorial adreçat al públic general, realitzat pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya i l’Observatori de la Comunicació Científica de la Universitat Pompeu Fabra (OCC-UPF).
La sostenibilitat és un concepte ecològic, social i econòmic que ha esdevingut una fita per a institucions i corporacions. Cada cop el veiem més vinculat a l’alimentació, però seria interessant conèixer quina és la percepció de la ciutadania quan sent a parlar d’aquests termes o quina seria la via per implicar la societat en el context del desenvolupament sostenible. Pel que fa a les marques, sovint incorporen la sostenibilitat en el seu discurs, però cal preguntar-se si és un reflex de les bones pràctiques o si tan sols són tècniques de màrqueting per verdejar-les. El paper de les institucions també és fonamental en aquest trànsit cap a la sostenibilitat de sistema agroalimentari.